måndag 15 augusti 2011

Lilla London i Göteborg

Invandrargängen i Göteborgs förorter försöker nu emulera sin engelska kollegor.

I natt brände "offren" för den misslyckade integrationspolitiken upp ett 20-tal bilar i Gårdsten och Lövgärdet.

Polisen har för länge sedan gett upp och bryr sig inte ens längre om att utreda ärendena. Inte så konstigt kanske, med tanke på att politikerna skiter fullständigt i att ta sitt ansvar.

Mossebacke Monarki

Vänsterextrema DN uppmuntrar till kvinnoslaveri i islams namn

Det är DN:s kulturmarxist Ingrid Hedström, som i sin senaste krönika slår ett slag för modernt kvinnoslaveri.

Det som lockade Mossebacke till att läsa krönikan var citatet under Hedströms foto på DN:s förstasida: "Därför vänder det sig i magen när jag ser män i uniform släpa bort en burkaklädd kvinna".

Mossebacke trodde i sin enfald att feministen och kulturmarxisten Hedström vaknat ur rödvinsdimmorna och åkt på studiebesök till Afghanistan, varvid hon på ort och ställe själv kunnat bevittna det instutionaliserade förtrycket av kvinnor i islams namn.

Mossebacke trodde i sin enfald vidare att feministen och kulturmarxisten Hedströms "män i uniform" var talibanhannar, som släpade iväg en kvinna för att piskas eller stenas till döds.

Men ack nej, istället är det Frankrikes "förtryck" av burkaklädda muslimska kvinnor som Hedström ondgör sig över. Hedström påstår sig ha sett en (suddig) video, som sägs visa fyra franska poliser misshandla och släpa bort en burkaklädd kvinna. Kvinnan ska enligt Hedström ha skrikit hjärtskärande.

Kanske är det så att kvinnan skrek. Men varför skrek hon? Kanske skrek kvinnan av rädsla för att bli pryglad eller våldtagen av sin herre, efter att denne måst lösa ut sin kvinnliga egendom - sin slav - från ett polishäkte?

En befogad rädsla i så fall, eftersom talibanhannen först tvingar sin kvinnliga slav till att bära burka och sedan sannolikt blir vansinnigt vanhedrad av, att en hoper manliga poliser har sett slavens ansikte.

Lägg därtill att den kvinnliga slaven kostat sin herre en stor summa pengar (bötesbelopp), så är kvinnans rädsla när hon blir arresterad ("bortsläpad" enligt Hedströms språkbruk) fullt förståelig - hon vet vad som väntar när hon kommer "hem" igen. Hoppet står till att hennes herre visar henne nåd.

I vår upplysta tid har alltså paradoxalt nog den kommersiella slavepoken bytts ut mot en religiös sådan.
Den muslimska kvinnans liv som slav i ett muslimskt samhälle under sharialagar, skiljer sig därvid inte nämnvärt från livet för de slavar som togs från Afrika under den kommersiella slavepoken.

Det finns - på samma sätt som under den kommersiella slavepoken - grader i helvetet under nuvarande religiösa slavepok. En del kvinnor behandlas humant, nästan som jämlikar, medan andra behandlas sämre än djur.

Under sharialagarna är alla kvinnor jämlika. De är alla männens egendom - vare sig de vill eller inte.

Mossebacke Monarki